To nie może być kwestia przypadku. Nigdy przecież nie
zapraszasz do siebie przypadkowych osób. Zależnie od okoliczności zaprosisz albo
rodzinę albo przyjaciół albo zorganizujesz spotkanie dla znajomych
z pracy. Nieważne. Każde z nich powinno wypaść dobrze – Ty powinieneś wypaść
dobrze, jako jego organizator. Nie ma więc innej rady – potrzebujesz planu. I
to dobrego.
Znasz to? Mama Kasi cztery godziny przed każdą organizowaną
imprezą była strzępkiem nerwów. Biegając
z pokoju do łazienki, z łazienki do kuchni starała się: umyć podłogę, ustawić
krzesła, doprawić sałatkę. W biegu rzucała polecenia do zdezorientowanej
rodziny. To prawda, przeważnie wychodziło, ale tylko oni wiedzieli ile nerwów i
stresu takie przygotowania ich kosztowały.
Potrzebujesz naprawdę szczegółowego planu
Jest taki odcinek kulinarnej serii Nigelli Lawson, podczas
którego przygotowując przyjęcie zdradza ona widzom, że każdą imprezę
poprzedza wykonaniem listy zadań do zrobienia. Co więcej lista jest bardzo
szczegółowa i każde zadanie jest podzielone na wiele punktów. To czyste
działanie stymulacyjne. Każdy z nas lubi wykreślać, a im prościej sformułowane
są zadania tym bardziej zachęca to do ich wykonania. Sprawdźmy na prostym
przykładzie:
Lista A:
- Posprzątać kuchnię
- Posprzątać łazienkę
- Zawiesić ozdoby
- Przygotować jedzenie.
Lista B:
- Umyć blat kuchenny
- Umyć zlew w kuchni
- Umyć podłogę w łazience
- Schować szczotkę do włosów
- Powiesić balony
- Powiesić serpentyny
- Doprawić sałatkę z kurczakiem
- Przygotować sos musztardowo – majonezowy. Pycha!
Możemy założyć się z Tobą, że lista numer jeden nigdy nie
zostanie zrealizowana w sposób który da Ci satysfakcję z dobrze wykonanej
pracy. Po jej spisaniu i tak nie wiesz od czego zacząć i nigdy do końca nie ma
pewności kiedy zadanie zostało w pełni wykonane (Czy posprzątanie łazienki to
tylko umycie podłogi, a może również zawieszenie świeżych ręczników?).
Przygotowanie jedzenia to bardzo ogólna kategoria. Prawdopodobnie skreślisz ją
z listy dopiero tuż przed imprezą (jeśli w ogóle uda Ci się ja skreślić, bo
zapewne będziesz coś doprawiać do samego końca), co nie pozwoli Ci nacieszyć się
wykonanymi (odhaczonymi) zadaniami.
Dziel na jak najmniej, a gwarantujemy, że rozpoczniesz każdą
imprezę w z poczuciem dobrze wykonanego zadania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz